Monday, April 14, 2008

Fabula [ reloaded ]

Ideea postului kre urmeaza a fost d mult expusa d mine p alt blog d mult , tare demult .. shi citind faza , am zis k e destul d reushita ideea shi k merita o reamintire .. pt k e actula shi potrivita shi acuma shi pt totdeauna .

" Un soarece alergat de o pisica intra innebunit intr-un grajd . Da aici de o vaca :
- Vaco , vaco , ajuta-ma , ascunde-ma repede, te rog !
- Unde sa te ascund ma soarece ?
Ii vine vacii o idee si se balega pe soarece .
Intra pisica :
- Vaco , zi-mi repede unde e nenorocitul ala de soarece !
- Nu am vazut nici un soarece dar daca vrei uita-te si tu p-aici .
Se uita pisica prin zona si vede codita soricelului iesind din gramada de balega .
Morala 1 : Nu oricine te baga in rahat itzi vrea raul .
Morala 2 : Nu oricine te scoate din rahat itzi vrea binele .
Morala 3 : Daca te bagi in rahat macar baga-te cu totul . "

Soarecele , pisica shi vaca le gasim shi-n viatza d zi cu zi .. shi nu numai intr-un grajd la tzara .. sunt p strada .. suntem noi totzi .. trec p langa noi .. care dintre noi suntem oare soarecele ? .. care pisica ? .. care e vaca ? . Chiar mi-am adus aminte d copilarie cu faza asta .. fabulele .. ce frumoase erau .. ce ushor sa invetzi tipuriile d oameni prin personificarea unor animale . Viatza actuala e proiectarea extrem d nasoala , reala shi mai complexa decat ceea a fabulelor din perioada copilariei . Soarecele , vaca , pisica le-am jucat cu totzi . Totzi am fost fugaritzi , am fost buni , am fost rai, am ajutat, am injunghiat pe la spate , am facut shi bune shi rele .. pt k suntem oameni .. shi gresheala e omeneasca . Ideea e sa greshitzi kt mai putzin .
THEO

No comments: