Monday, April 6, 2009

Coca Cola… drog sau bautura?


De mii de ori taicamiu imi zice sa numai beau Coca Cola ca imi face rau, ca sunt dependent, ca o sa ajung intr-o camasa de forta intr-un spital de nebuni si ca o sa ucid pentru cola. Sa zicem ca nu-l bag in seama si continui sa-mi potolesc pofta de cola in fiecare zi, care e cel mai rau lucru care se poate intampla, personal nu ma simt dependent si nici nu imi curg balele si ma gandesc cum sa ii tai beregata vecinei de la 4 ca sa-mi cumpar o sticla de cola. Adica daca as fi esuat pe o insula pustie si as avea o rezerva imensa de Coca Cola si tigari as supravietui bine mersi, a da si n-ar fi rau si o blonda ceva pe acolo sa-mi tina de urat. Anyway, cu totii stim “mirifica” bautura carbogazoasa numita Coca Cola. Foarte multi dintre noi sunt dependenti de aceasta licoare. Stau acum in fata pc-ului si savurez un pahar de suc. Da, ati ghicit, e cola.
Dar hai sa vedem de unde provine aceasta bautura:
- Prima reteta de Coca Cola a fost inventata in 1885, in Georgia, de John Stith Pemberton si era cunoscuta drept “vin de coca”.
- Prima vanzare a acestei bauturi dateaza din 1886, cand era vanduta ca medicament. Pemberton sustinea ca bautura sa ajuta la tratarea dependentei de morfina, a durerilor de cap si a impotentei.
- Fabrica The Coca Cola Company a fost infiintata in 1892.
- Sucul a fost vandut in sticle, pentru prima data, in 1894, iar dozele au aparut in 1955.
- Coca Cola si-a “luat” numele de la frunzele de coca (din care este produsa si cocaina) si de la fructul de cola (care contin cofeina).
- Aceasta bautura continea, la un moment dat, 9 miligrame de cocaina la un pahar, dar in 1903 s-a renuntat la aceasta idee.
Va mai mirati acum de ce exista atati oameni dependenti de Coca Cola?
Nu, pe bune, serios e chiar ceva mirific, e cel mai bun prieten al meu ... nu sunt nebun.

No comments: