Monday, September 1, 2008

Locuinta mea de vara e la tara

Timp de vreo 10 zile m-am aflat intr-un spatiul (teritoriu) marginit de o manastire construita de Stefan cel Mare veche d vreo 500 de ani si Hanul Ancutei prezentat de Sadoveanu in povestiriile sale , mai exact la vreo 30 de kilometrii Est de Piatra Neamt . Acest teritoriu ii zice Razboieni , un loc impanzit de pajisti verzi , parauri , dealuri si paduri , dar si unele ciudatenii si specimene rare . O ciudatenie ar fi ca imediat in vecinatatea manastirii se afla un sanatoriu de nebuni , iar Hanul Ancutei nu prea este deloc cum spunea Sadoveanu sau cum mi-as fi inchipuit eu , e o bodega trista cu manele . Iar la capitolul specimene oamenii care ii vezi sunt fiecare in felul sau ciudati , mai ales ca majoritatea nebuniilor prezenti in spital au voie sa hoinareasca satul si ai ocazia de a vedea tot felul de ciudati facand chestii ciudate pe strada . Am fost si prin Piatra Neamt , un orasel micut in care ai impresia ca niciodata nu se intampla nimica iesit din comun . Am avut curiozitatea ca de fiecare data cand ma aflu intr-un oras sa vizitez stadionul , asa ca m-am dus sa vad stadionul Ceahlaului . Am colindat in toate directiile orasul , care are un farmec aparte si o chestie interesanta ca am urcat cu o telegondola pana pe varful masivului Cozla , de unde se vedea o panorama foarte faina a orasului . Piatra Neamtul este inconsurat de 3 varfuri muntoase , anume Pietricica , Cernegura si Cozla , fapt pentru care ca in orice oras de munte tie impozibil sa nu te poti orienta usor prin el . Iar acuma am revenit pe plaiurile noastre dobrogene si am din nou chef de hoinarit tara , pentru ca asta imi place si asta incerc sa fac .

“Articol inscris la concursul lui VisUrat si Arhi”
arhiblog.ro

No comments: