Wednesday, November 7, 2007

Care e scopu' tau in viatza ?

Majoritatea ne-am pus intrebarea asta aparent banala , dar idee e k raspunsu' nu-i asha d banal . Nu exista 2 persoane p lumea asta care sa aiba un scop comun , pt k acest scop e personal .. dar cu totzi probabil vrem sa traim mai bn decat traim acuma , unii vor mashini , vile shi pishcine , altzii iubire eterna shi multzii copii , altzi poate doar vor o viatza lunga lipsita d stres .. tu ce vrei ? . Dar pt acest scop fiecare treb sa luptam , nu e deajuns banii shi influentza parintziilor , oricat d mare o fi asta , pt k odata shi odata tot o sa fim p cont propriu shi atuncea poate , abia atuncea scopuriile shi realizarea lor vor avea o valoare shi mai mare . Scopul e aceea luminitza care o vedem in indepartare shi noi treb sa trecem prin foc shi gheatza k sa ajungem la ea .. pt k cu atat cat straluceshte mai tare shi mai oribitor , deshi e asha d aproape , totushi e asha d departe , cu atat e mai greu d ajuns la ea .. asta asha k o varianta la figurat a atingerii unui scop , varianta la propriu e mai nespectaculoasa shi poate mai grea , dar probabil k atingerea scopului final va fi la fel d satisfacatoare . Shi vorba cuiva la intrebarea "care e scopu' tau in viatza?" raspunsu' "what life?" .. shi cred k majoritatea suntem asha .. intai treb sa ai o viatza shi abia apoi sa cautzi un scop shi abia apoi sa-l realizezi . Lenea ar fi una din multitudiniile d piedici in fatza indeplinirea acestor scopuri , vorbesc d lene k o cunosc cel mai bn .. mie lene sa trag shi apa la wc-u uneori . Apoi ar fi nepasarea sau lasa p alta data .. nu am chef azi shi tot felu' d genu' . Shi mai mult k sigur o sa vina "D day" in care o sa ramanem ceva in genu' "doua puncte , bara" shi cu intrebarea , "ba eu ce am realizat pan' acuma?" .. sau "eu ce amintiri am?" .. shi nu shtiu catzi din voi facetzi ceva interesant p lumea asta . Alta concluzie ar fi că traim cautand permanet un scop sau iluzia devenirii .. sub imperiul adevărurilor partiale pe care le negociem adaptandu-le propriilor amaraciuni în fiecare zi , ca sa ne justificam cu un "adevar" .. scopul sau drumul . Pentru unii oameni , cand e vorba de imprejurari concrete , scopul imediat conteaza , iar adevarul nu se negociaza . Sa admitem ca la final scopul atins e fals , iar posesorul de "scop" vinovat . Cine-i verifica "scopistului" credibilitatea ? Cine-i zice ca a trecut proba scopului atins ? El ishi justifica shi scopul shi atingerea lui , noi zicem că a fost lepadatura . Shi unii , shi ceilaltzi ishi acorda in acest calcul un efort minim de intzelegere . Unii vor simplu "sa fiu fericit/fericita" .. dar ce implica acest scop .. treb sa indeplineshti o groaza d alte tampenii k sa ajungi la chestia asta .. p atat d simplu suna scopul , p atat d grea este realizarea lui . Oare catzi dintre noi in acel moment funny cand o sa crapam , asha inainte d a ne duce la hipiotu' cel d sus sau ala micu' din adancuri sa avem un zambet asha relaxant p fatza k nee-am realizat scopu' pt viatza asta .. catzi o sa fim asha ? .. poate nici unu' . Poate k nu ar treb sa urmarim scopuri maretze shi scopuri sentimentale .. poate ar fi mai bn sa avem scopuri mici .. d p o zi p alta .. shi asha incet cu incet , putzin cu putzin sa avem posibilitatea d a putea atinge acel scop mare la care nu ne permiteam in trecut k l-am putea realiza . Ca sa ma ofer p mine k exemplu .. scopu' meu nu e ceva clar .. e aceea variantza din putzin in putzin .. din plan in plan .. e un scop care alterneaza d la o zi la alta .. scopu' meu d moment este acela d a ajunge la Sibiu la concert Scorpions , d a nu murii d frig shi foame p acolo , d a ma distra shi d a ma intoarce intreg acasa , scop aprent banal , dar va asigur eu k e extrem d complicat .. putzin shtzii sau avetzi habar ce implica o activitate d genu .. shi foarte putzin dintre voi care atzi fi in stare . Asta imi aduce aminte d trip-ul realizat cu Costin , Constantza-Bucureshti-Brashov-Sibiu shi retur .. shi drumu' din personal in personal shi cautarea d cazare shi frigu' shi foamea .. deci chiar nu ma pot gandi la nimeni altcineva inafara d eu shi Costin care ar fi rezistat la toate astea shi care nu ar fi cedat shi sa-shi sune mamica shi taticu' sa vina sa-l/s-o aduca acasa . Nu shtiu cat d mult conteaza scopu' in sine , pt k orice loser poate avea scopuri , dar nu oricine le poate duce la bun sfarshit . Va las sa va pune-tzi hamsterii sa alerge p rotzita aia din dovleacu' fiecaruia shi va urez macar dk nu realizatzi un scop sau nu avetzi un scop , macar sa va facetzi un scop din a cauta un scop ..
THEO

2 comments:

altcineva said...

hmmm...eu zic sa mai umblati, de fiecare data cand aveti ocazia...ati ramas mult prea entuziasmati dupa "marele" trip. sincer...exsita situatii limita...sunt multi care trec peste, si in varful muntelui, in salbaticie, nu in oras...:)) so, wake up man

THEO said...

am umblat , am umblat shi o sa tot umblam .. nu shtiu , chiar nu pasioneaza salbaticia , animalutzele shi copacii